اسنشیال اویل سیترونلا

اسنشیال اویل سیترونلا

مزایای روغن سیترونلا

سیلان و جاوا دو گونه سیترونلا هستند که اسانس آن از طریق تقطیر بخار برگ های تازه آنها به دست می آید. ترکیب شیمیایی اصلی دو نوع روغن سیترونلا مشابه است، اما ترکیبات در مقادیر آنها متفاوت است:

ترکیبات شیمیایی اصلی روغن سیترونلا سیلان که از گیاه Cymbopogon nardus به دست می‌آید عبارتند از: Geraniol، Camphene، Limonene، Methyl isoeugenol، Geranyl acetate، Borneol، Citronellal و Citronellol.

ترکیبات شیمیایی اصلی روغن سیترونلا جاوا که از گیاه اندروپوگون ناردوس به دست می آید، سیترونلال، ژرانیول، سیترونلول، لیمونن و ژرانیل استات است.

به دلیل محتوای ژرانیول و سیترونلال بالاتر، جاوا تنوعی است که اعتقاد بر این است که کیفیت بالاتری دارد. رنگ هر دو روغن از زرد کم رنگ تا سایه قهوه ای متفاوت است. با این حال، گونه جاوا به طور کلی دارای رایحه ای تازه تر و لیمویی است که یادآور اسانس لیمو است، در حالی که گونه سیلان ممکن است دارای رنگ های ظریف چوبی و گرم در رایحه مرکبات خود باشد.

روغن ضروری سیترونلا که در کاربردهای رایحه درمانی استفاده می شود، به کاهش یا جلوگیری از رشد و گسترش باکتری های مضر موجود در هوا و همچنین دفع حشرات پرنده مانند پشه ها معروف است. این کار احساسات منفی مانند غم و اندوه، اضطراب و استرس را با آرام کردن بدن و ذهن و تقویت احساس سبکی تسکین می دهد. علاوه بر این، به کاهش اسپاسم عضلات، مانند گرفتگی عضلات قاعدگی، و همچنین اسپاسم سیستم تنفسی و عصبی مشهور است. این به نوبه خود باعث کاهش ناراحتی هایی مانند سرفه می شود. رایحه تازه و درخشان مرکبات مانند آن به طور طبیعی بوی کپک زده هوای کهنه و ناپاک را تازه می کند. این کیفیت پاک کنندگی و نیروبخش، روغن سیترونلا را به یک عنصر ایده آل در اسپری های طبیعی اتاق و ترکیبات پخش کننده تبدیل می کند. رایحه شاد آن همچنین به عادی سازی ضربان قلب و تپش نامنظم، کاهش سردرد، میگرن، حالت تهوع، نورالژی و علائم کولیت و بهبود سطح انرژی برای غلبه بر خستگی مشهور است. رایحه روغن سیترونلا به خوبی با روغن‌های ضروری مرکبات مانند لیمو و ترنج و همچنین با روغن‌های ضروری چوب سدر، مریم گلی، اکالیپتوس، شمعدانی، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، کاج، رزماری، چوب صندل و درخت چای ترکیب می‌شود. .

روغن ضروری سیترونلا که به طور کلی به صورت آرایشی یا موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند بوهای بد بدن را با جلوگیری از رشد باکتری‌های ایجاد کننده بو، خوشبو کرده و تازه کند، که آن را به یک عنصر ایده‌آل در عطرهای طبیعی، دئودورانت‌ها، اسپری‌های بدن و ترکیبات حمام تبدیل می‌کند. روغن سیترونلا با خواص تقویت کننده سلامت پوست، توانایی افزایش جذب رطوبت پوست و توانایی متعادل کردن تولید چربی، برای تقویت و حفظ پوست جوان برای انواع پوست مفید است. شناخته شده است که به بهبود شرایط پوستی مانند آکنه، اگزما و درماتیت کمک می کند و ویژگی های محافظتی آن برای کاهش احتمال آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه UV مشهور است. توانایی آن در کند کردن ظاهر پیری، آن را به یک عنصر ایده‌آل برای استفاده در لوازم آرایشی با هدف بلوغ یا پوست‌های لکه‌دار و زخم‌دار تبدیل می‌کند. به دلیل توانایی آن در بهبود زخم ها، برای استفاده در نیش حشرات، زخم ها، تورم، زگیل، لکه های پیری و عفونت های قارچی ایده آل است. موهای چرب می توانند از توانایی روغن ضروری سیترونلا در تنظیم تولید سبوم و همچنین توانایی آن در پاکسازی پوست سر و مو از چربی، پوست مرده، کثیفی، شوره سر، باقی مانده محصول و تجمع آلاینده های محیطی بهره مند شوند.

استفاده دارویی، خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی روغن سیترونلا باعث از بین رفتن و جلوگیری از رشد قارچ روی زخم ها می شود. به همین ترتیب، عفونت‌هایی مانند عفونت‌های گوش، بینی و گلو را تسکین می‌دهد و از آن جلوگیری می‌کند. روغن سیترونلا با شل کردن عضلات، اسپاسم و گاز را از بین می برد و در نتیجه درد شکم، سرفه و دردهای قاعدگی را تسکین می دهد. این روغن آرام بخش با تحریک و بهبود گردش خون، تورم، حساسیت و درد را کاهش می دهد. معروف است که حتی التهابی را که در دستگاه گوارش رخ می دهد تسکین می دهد. خواص سم زدایی، معرق و دیورتیک اسانس سیترونلا باعث دفع سموم از بدن مانند نمک ها، اسیدها، چربی و آب اضافی و صفرا می شود. به این ترتیب عملکرد سیستم های بدن کارآمدتر می شود که باعث تقویت ایمنی، افزایش سلامت پوست، کاهش علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و تب، کاهش وزن، افزایش متابولیسم و ​​هضم غذا، کاهش درد و التهاب مفاصل و حفظ سلامت پوست می شود. سلامت قلب

موارد مصرف روغن سیترونلا

روغن سیترونلا که در کاربردهای رایحه درمانی استفاده می شود، می تواند تمرکز را افزایش داده و وضوح ذهنی را تقویت کند. به سادگی 3 قطره روغن سیترونلا را در دیفیوزر دلخواه خود بریزید و از حس تمرکز بیشتر لذت ببرید. همچنین اعتقاد بر این است که این عطر با کاهش بار هیجانات پر هرج و مرج و متضاد، بدن و ذهن را آرام و مستقر می کند.

روغن سیترونلا با خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و خلط آور، می تواند ناراحتی های دستگاه تنفسی مانند احتقان، عفونت، و تحریک گلو یا سینوس ها، تنگی نفس، تولید مخاط و علائم برونشیت را تسکین دهد. . به سادگی مخلوطی متشکل از 2 قطره اسانس سیترونلا، اسطوخودوس و نعناع فلفلی را پخش کنید تا به این تسکین دست پیدا کنید و در عین حال گردش خون را تقویت کرده و استرس و اضطراب را کاهش دهید.

اسانس سیترونلا به طور طبیعی هوای محیط داخلی را خوشبو می کند و خوشبو می کند. برای خوشبو کننده هوا که ضدعفونی می کند و حال و هوا را تقویت می کند، 30 قطره اسانس سیترونلا و 2 قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید. (30 میلی لیتر/1 اونس) سرکه مقطر سفید را در یک بطری اسپری شیشه ای 240 میلی لیتری (8 اونس) قرار دهید، سپس بقیه بطری را با آب مقطر پر کنید و کمی فضای خالی در بالا باقی بگذارید. درب بطری را ببندید، آن را به خوبی تکان دهید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند، سپس مخلوط را چند بار در هوا بپاشید تا رایحه ای تازه تر و حال و هوای سبک تری داشته باشید. وقتی از بطری استفاده نمی شود، آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روغن سیترونلا که در کاربردهای آرایشی و موضعی استفاده می‌شود، یک اسپری ملایم و ضد باکتری برای بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند بوهای بدن را بپوشاند یا از بین ببرد، به‌ویژه آنهایی که توسط باکتری‌های زیر بغل ایجاد می‌شوند. برای داشتن یک دئودورانت با رایحه لیمو با فواید ضد باکتریایی روغن سیترونلا، ابتدا 2 قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کنید. جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری پودر Arrowroot در یک کاسه کوچک. بعد 4 قاشق غذاخوری اضافه کنید. روغن نارگیل، 4 قطره اسانس لیمو و 4 قطره اسانس سیترونلا، و یک بار دیگر همه مواد را کاملا با هم ترکیب کنید. مخلوط را در یک ظرف خالی دئودورانت پیچ‌خورده بریزید، سپس ظرف پر شده را حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا مخلوط دئودورانت سفت شود. هنگامی که دئودورانت آماده استفاده است، هنگام استفاده از دئودورانت به زیر بغل، از وارد کردن فشار شدید روی چوب خودداری کنید. در عوض، آن را با ضربات سبک بمالید، و روغن نارگیل در تماس با گرمای بدن نرم می شود. هنگامی که از دئودورانت استفاده نمی شود، آن را در مکانی خنک نگهداری کنید.

Categories : اسنشیال اویل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *