خرید عطر اصل

در خرید عطر اصل به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر در انتخاب و خرید عطر اصل خیلی خوب نیستید، پاسخ به این سوال مهم کمی دشوار است. وقتی وارد هر عطر فروشی می شوید، می توانید انواع و اقسام عطرها را پیدا کنید، از نت های گل گرفته تا تنباکو، از میوه تا رایحه های زمینی.

قبل از اینکه خودمان وارد محل شویم، بوی ما وارد می شود. بنابراین عطری که استفاده می کنیم برند ماست. شما می توانید در این مقاله بیابید که چه چیزی برای محافظت و پرورش این برند به بیشترین توجه نیاز دارد.در واقع متوجه میشوید در هنگام خرید عطر اصل باید چه نکاتی را رعایت کنید.

1-قبل از خرید عطر اصل به مجوزهای آن توجه کنید!!!

بسیاری از مردم هنگام خرید عطر اصل و ادکلن ارجینال عمدتاً بر روی بو تمرکز می کنند. اما برای افرادی که به فکر سلامتی خود  نیز هستند، اولین تمرکز باید روی مجوزها باشد. برخی از عطرهای تولید شده در استانداردهای لازم و برخی عطرهای بدون نظارت هستند که متاسفانه به آنها زیر پله ای میتوان گفت.

به عنوان یک خریدار عطر، هنگام بررسی یک عطر، ابتدا باید این سوال را مطرح کنید که آیا عطر از سازمان های مجاز و سراسر جهان تاییدیه دریافت کرده است یا خیر.

2- مقدار بسیار کمی از عطر را تست کنید.

فراموش نکنید که عطر را برای آزمایش اسپری کرده و با آن را به مقدار بسیار کم در داخل مچ دست خود امتحان کنید.

سعی کنید مناطقی را که رگ‌های خونی نزدیک‌تر به «نقاط نبض» شما هستند، اسپری کنید، زیرا بیشتر گرما از آنجا خارج می‌شود. نواحی خوبی که باید روی آنها تمرکز کرد شامل مچ پا، پشت زانو، نواحی گردن و نزدیک آرنج‌ها می‌شود.

اما مچ دست شما بهترین  جایی است که ارزش اسپری کردن عطر  را دارد. در واقع یکی از دقیق ترین پاسخ ها به این سوال که در انتخاب عطر به چه نکاتی توجه کنیم، موضوع تست کردن آن عطر  است. حتما قبل از خرید عطر اصل آن را به اندازه کافی تست کنید. عطرها می توانند روی پوست و لباس شما بوی متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل می توانید لباس های سبک همراه خود داشته باشید تا عطر را بیشتر تست کنید.

تست عطر اصل روی مچ دست

همچنین بهترین زمان برای اسپری کردن عطر درست بعد از مرطوب کردن  پوست است زیرا پوست مرطوب عطر را بهتر نگه می دارد. پس از حمام نیز، منافذ پوست شما باز می شوند و می توانند رطوبت و عطر را به خوبی جذب کنند.

3-حداقل سه دقیقه صبر کنید.

در خرید عطراصل به چه نکاتی توجه کنیم؟ به عنوان یک قانون طلایی، پس از تست در حین انتخاب عطر، حداقل سه دقیقه صبر کنید تا عطر با پوست شما در تماس قرار گیرد. به این ترتیب شما این فرصت را خواهید داشت که مشاهده کنید عطری که با پوست شما مخلوط می شود دقیقا چه بویی میدهد؟

اگر برای انتخاب عطر وقت می گذارید و زمان بیشتری در اختیار دارید، صبر بیشتر به شما کمک می کند تا به نتیجه درست برسید و تصمیم دقیق تری بگیرید.

4-عطر نخرید چون ترند است.

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب عطر، خرید عطرها به دلیل مد روز و ترند شدن آن عطر است. از آنجایی که عطرها روی پوست هر فردی بوی متفاوتی خواهند داشت، عطرهای ترند ممکن است انتخاب خوبی برای شما نباشند.حتی اگر قصد خرید عطر ترند  را دارید، فراموش نکنید که قبل از خرید آن را امتحان کنید.

5-شخصیت فرد در خرید عطر اصل مهم است

عطرها گزینه ای بسیار شخصی هستند و ارتباط نزدیکی با خاطرات  ما دارند. به عنوان مثال، نام، تاریخچه عطر یا یک ماده خاص می تواند ارتباط شخصی با شخص هدیه دهنده باشد و نقطه شروع خوبی برای انتخاب عطر عالی به عنوان هدیه باشد.

اگر ویژگی‌های اصلی شخصیت، ترجیحات و سبک زندگی را در نظر بگیرید، معمولاً می‌توانید عطری را پیدا کنید که مشخصاً می‌تواند برای استفاده کننده مناسب باشد. برای مثال، افرادی که نت‌های ادویه ای(مانند دارچین) را دوست دارند، نت‌های تند و شرقی را ترجیح می‌دهند.بنابراین در خرید عطراصل  به روحیات و شخصیت و ترجیحات او توجه کنید.

6-به ترکیب عطر توجه کنید.

همانطور که میدانید عطرها از سه نت تشکیل شده اند نت اولیه (بالایی)نت میانی (قلب) و نت پایانی(پایه) .اولین بویی که به مشام فرد میرسد نت اولیه است که بین 20 تا 40 درصد عطر را شامل میشود.نت قلب سبب ارتباط بین نت اولیه و پایانی میشود. نت‌های میانی اغلب به‌عنوان نت‌های قلبی شناخته می‌شوند، زیرا اساساً پایه‌ی عطر را تشکیل می‌دهند. این رایحه‌ها زمانی آشکار می‌شوند که نت‌های اولیه از بین بروند و اغلب بین 40 تا 80 درصد کل رایحه را تشکیل می‌دهند. نت های پایه به عطر عمق و استحکام می بخشند. وظیفه نت های پایه نگه داشتن و تقویت استحکام نت های بالایی و میانی است.

کسی که عطر هدیه می گیرد باید بلافاصله رایحه را دوست داشته باشد، بنابراین نت اولیه باید با عطر مطابقت داشته باشد. با این حال، در خرید عطر باید به نت های قلب و پایه نیز توجه کرد. اگر عطر محبوب شناخته شده ای دارید، بهتر است عطری با ترکیب عطری مشابه بخرید.

7-شما میتوانید شخص مقابل خود را شگفت زده کنید.

شما می توانید با خرید عطر جدید، فرد دریافت کننده هدیه را از منطقه امن خود خارج کرده و او را شگفت زده کنید. به عنوان مثال با عطرهای غیر معمول، با عطرادویه های عجیب و غریب یا نسخه های خاص .

8-رایحه های تازه

اگر فرد را به خوبی نمی شناسید، رایحه ای خالص یا تازه مناسب است. عطرهایی که به اصطلاح احساس خوبی دارند برای همه جذاب است و همه می توانند آن را استفاده کنند. بنابراین شما احتیاط لازم را در خرید هدیه انجام داده اید.

نکات تکمیلی در خرید عطر اصل

دقت داشته باشید که در هنگام خرید هر عطر و ادکلنی تاریخ انقضا و ماندگاری دارد و ممکن است بعد از این مدت و تمام شدن انقضا بوی متفاوتی بدهد.همچنین عطر در انواع پوست ممکن است بوی متفاوتی را ایجاد کند. در واقع رایحه هر پوست منحصر به فرد است.هر پوستی بوی خاص خود را دارد. این منحصر به فرد است، درست مانند اثر انگشت. بوی خاص آن نتیجه سبک زندگی شما و عوامل متعددی مانند رژیم غذایی، دارو و فعالیت بدنی (فعال یا کم تحرک) است.به همین علت بود که قبلتر هم گفتیم باید انتخاب عطر شخصی سازی شود.