CARROT SEED OIL

روغن دانه هویج

فواید روغن دانه هویج

ترکیبات شیمیایی اصلی اسانس دانه هویج عبارتند از: کاروتول، داوسن، بتا بیزابولن و داوکول.

روغن دانه هویج که در کاربردهای رایحه درمانی استفاده می شود، دارای خواص محرکی است که گردش خون و همچنین عملکرد مغز و اعصاب را بهبود می بخشد. سطح انرژی را افزایش می دهد و هوشیاری را افزایش می دهد. با تحریک ترشح مایعات گوارشی و آنزیم ها، هورمون ها و انقباضات عضلانی روده ها، حرکت موثر دستگاه گوارش و متابولیسم را حفظ می کند.

هنگامی که رایحه گرم، خاکی، چوبی و علفی و در عین حال ملایم شیرین روغن دانه هویج منتشر می شود، اثری تسکین دهنده، طراوت بخش و زمین گیر دارد که برای کاهش احساس خستگی، ضعف، اضطراب و استرس شناخته شده است. شناخته شده است که با تقویت غشاهای مخاطی برای محافظت از بدن در برابر انگل ها و ویروس ها، عملکرد و کارایی سیستم گوارش و همچنین سیستم تنفسی را تقویت می کند. هنگامی که اسانس دانه هویج با هر یک از روغن های زیر ترکیب می شود، به ترکیبی کمک می کند که به طور معطری جذاب است: روغن حامل آووکادو، و ترنج، هل، چوب سدر، شمعدانی، ارس، اسطوخودوس، لیمو، لیموترش، پرتقال، و اسانس چوب صندل.

به عنوان یک مقوی، روغن دانه هویج برای تقویت عضلات، بافت، معده و پوست برای تقویت قدرت و عملکرد آنها، حفظ حرکت مایعات گوارشی و جلوگیری از افتادگی پوست شناخته شده است. اسانس دانه هویج با حذف سموم بدن مانند اوره و اسید اوریک و همچنین سموم محیطی مانند آفت کش ها و سایر بقایای شیمیایی که از طریق رژیم غذایی وارد بدن می شوند، به تقویت ایمنی کمک می کند، التهاب ماهیچه ها و مفاصل را کاهش می دهد، احتباس مایعات را برطرف می کند و تسکین می دهد. ناراحتی های آرتریت، ادم، نقرس و روماتیسم.

روغن دانه هویج به عنوان یک عامل حمایتی و محافظ عمل می کند که نه تنها سلامت پوست را بهبود می بخشد، بلکه آسیب پوستی را که در معرض آلودگی و استرس محیطی قرار گرفته است، که منجر به علائم پیری می شود، ترمیم می کند. علاوه بر این، رشد بافت جدید و پوست جدید را تحریک می کند، بنابراین پوستی شفاف تر، روشن تر و یکنواخت تر ایجاد می کند. با کمک به رطوبت، پوست را از تحریکات مرتبط با بیماری هایی مانند آکنه، کورک، درماتیت، اگزما، پسوریازیس و زخم ها خلاص می کند و پوست را صاف، سفت، تغذیه شده، احیا و به طور کلی سالم می کند. استفاده منظم از اسانس هسته هویج بر روی پوست خشک و ترک خورده می تواند منجر به نرم شدن پینه ها، بهبود سریع تر جای زخم، آرام شدن سوزش و محو شدن قرمزی و علائم ناخواسته مانند لکه های پیری شود.

هنگامی که در مو استفاده می شود، روغن دانه هویج به طور عمیق پوست سر و مو را نرم می کند تا انتهای شکاف را ترمیم کند و به تسکین تسکین دهنده کم آبی و تحریک، مانند خارش ناشی از باکتری های مضر، قارچ و شوره سر کمک کند. همانطور که پوست را تقویت می کند به عنوان یک تقویت کننده برای تارها نیز عمل می کند. روی موهایی که کدر یا آسیب دیده به نظر می رسند یا به نظر می رسند استفاده می شود، سلامت و درخشندگی مو را بازیابی می کند.

اسانس دانه هویج که به صورت دارویی استفاده می شود، فشار خون را کاهش می دهد و همچنین باعث تسهیل در بهبود پوست و زخم های عفونی می شود. هنگامی که استنشاق می شود، به عنوان تسکین دهنده گلودرد و سکسکه شناخته می شود و در عین حال سلامت و فعالیت سیستم های بدن به ویژه سیستم تنفسی را تقویت می کند. روغن دانه هویج به دلیل توانایی آن در مقابله با عفونت های ویروسی، برای کمک به کاهش بیماری های ناشی از ویروس ها مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا، اوریون و سرخک مفید است. به عنوان یک مقوی گوارشی، روغن دانه هویج اشتها را تحریک می کند و باعث دفع گاز می شود که نفخ، قولنج و نفخ را کاهش می دهد.

خواص دیورتیک آن باعث می شود که روغن دانه هویج برای دفع دفع مواد زائد و سموم بدن از طریق ادرار مفید باشد. این به نوبه خود به جلوگیری از علل و علائم چندین بیماری که با تجمع سموم مرتبط هستند، کمک می کند، که شامل چربی، صفرا، اسید اوریک و باکتری های مضر است که سیستم دفع را آلوده می کنند. به طور مشابه، کلیه ها را تمیز می کند، ناراحتی سنگ کلیه را تسکین می دهد، و قاعدگی را آسان می کند تا منظم باشد و درد آن کمتر شود. پس از زایمان، استفاده از اسانس دانه هویج برای کمک به زنان در تولید شیر مادر شناخته شده است. هنگامی که روی خراش ها، بریدگی ها و جراحات جزئی اعمال می شود، کیفیت ضد عفونی کننده روغن دانه هویج برای جلوگیری از عفونت باکتری ها در محل زخم شناخته شده است و در نتیجه از پاسخ های منفی بیشتر در بدن جلوگیری می کند.

Categories : اسنشیال اویل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *