فواید و ترکیبات اسنشیال اویل جوانه میخک

فواید و ترکیبات اسنشیال اویل جوانه میخک

فواید و ترکیبات اسانس جوانه میخک

میخک نیروگاهی از کاربردهای مفید سنتی است! در طب سنتی هندی و چینی از آنها به عنوان عوامل گرم کننده و محرک و برای کاربردهای ضد میکروبی استفاده می شود، در حالی که در گیاهان دارویی غربی برای درمان ویروس ها، باکتری ها و عفونت ها استفاده می شود. روغن میخک به مدت طولانی به عنوان یک مسکن موضعی در مراقبت از دندان و همچنین وسیله ای برای مدیریت درد و درد عضلانی استفاده می شود. همچنین برای کمک به مدیریت ناراحتی‌های گوارشی، کمک به حمایت از سیستم تنفسی سالم، و تأثیر مفیدی در بهبود کبودی‌ها، بریدگی‌ها و ساییدگی‌ها مشهور است.

استفاده طولانی مدت از میخک در طب سنتی تحقیقات علمی را در مورد خواص مولکولی آن برانگیخته است. اخیراً، اسانس غنچه میخک و ترکیبات شیمیایی اصلی آن، فعالیت های ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را در مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از مدل های بیماری پوستی انسان در شرایط آزمایشگاهی نشان داده اند. این روغن همچنین دارای خواص حشره کش و ارزش تقویت کننده جنسی در مدل های حیوانی است. اسانس جوانه میخک حاوی ترکیبی غنی از مواد شیمیایی گیاهی از جمله سسکوی ترپن ها، مونوترپن ها و ترکیبات فنلی است، اما سه ترکیب اصلی آن اوژنول، اوژنیل استات و بتاکاریوفیلن هستند.

EUGENOL شناخته شده است:

دارای رایحه ای بسیار تند که شیرین و تند است در میکروب کش ها و دهان شویه ها استفاده شود در سنتز وانیلین نقش دارد به عنوان یک شیرین کننده یا تقویت کننده عمل کنید فعالیت آنتی اکسیدانی را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند فعالیت ضد میکروبی را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند

بتا کاریوفیلن به موارد زیر شناخته شده است:

دارای رایحه ای گرم، چوبی و فلفلی است فعالیت آنتی اکسیدانی را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند به مدیریت درد و التهاب کمک کنید کاربردهای بالقوه ای در مدیریت اضطراب داشته باشید

EUGENYL ACETATE شناخته شده است:

دارای رایحه ای شیرین، چوبی، گلی و تند هنگامی که در عطر استفاده می شود، بر نت های گل تأکید کنید فعالیت آنتی اکسیدانی را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند

از ترکیبات اصلی آن، اوژنول ترکیب غالب در روغن غنچه میخک است که معمولاً 70 تا 95 درصد از ترکیب آن را تشکیل می دهد. رایحه شیرین و تند اسانس گل میخک که در رایحه درمانی استفاده می شود، به عنوان محرک و انرژی زا شناخته می شود، برای تقویت تمرکز و افزایش تمرکز، و همچنین کمک به حفظ راه های هوایی شفاف. در صورت استفاده از لوازم آرایشی، به عنوان پاک کننده و مرطوب کننده، کمک به مدیریت آکنه و کمک به حفظ ظاهری درخشان و پرانرژی پوست شناخته شده است.

کشت و استخراج اسانس جوانه میخک

درختان میخک در آب و هوای مرطوب نیمه گرمسیری یا گرمسیری با میانگین بارندگی در محدوده 150-250 سانتی متر رشد می کنند. ارتفاع ایده آل برای کشت درخت میخک از سطح دریا تا 900 متر است. با قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل و خاک لومی غنی به عنوان بستر، آنها می توانند به ارتفاع 25-40 فوت برسند. درختان برای اولین بار در تابستان بین 6 تا 10 سال پس از کاشت شکوفا می شوند، اما تا 15 تا 20 سال پس از کاشت، زمانی که به بلوغ می رسند، با کیفیت ترین روغن خود را تولید نمی کنند.

در ابتدای فصل بارندگی، جوانه های بلند ظاهر می شوند. برداشت در فصل خشک صورت می گیرد که جوانه های میخک از سبز به صورتی تبدیل شده و طول آن حداقل به 2 سانتی متر رسیده است. برداشت یک فرآیند طولانی و ظریف است که معمولا بین 4 تا 6 ماه طول می کشد. پس از برداشت، آنها را قبل از پردازش در آفتاب خشک می کنند.

استخراج روغن ممکن است از طریق استفاده از حلال های شیمیایی درجه غذایی یا استخراج CO2 فوق بحرانی حاصل شود، اما رایج ترین روش تقطیر با بخار آب است. جوانه ها قبل از تقطیر خرد می شوند تا سلول های روغنی شکسته شوند و سطح ماده برای سهولت آزاد شدن روغن افزایش یابد. زمان تقطیر بین 8 تا 24 ساعت است. اسانس حاصل مایعی بی رنگ تا زرد کم رنگ است که بویی شبیه به جوانه در حالت خام دارد.

Categories : اسنشیال اویل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *