اسنشیال اویل ریحان

اسنشیال اویل ریحان

فواید روغن ریحان

اسانس ریحان شیرین به عنوان رایحه ای گرم، شیرین، تازه گلی و علفی ترد منتشر می کند که به عنوان بوی مطبوع، سرزنده، نشاط آور و یادآور بوی شیرین بیان توصیف شده است. این عطر به خوبی با اسانس‌های مرکبات، تند یا گل‌ها مانند ترنج، گریپ فروت، لیمو، فلفل سیاه، زنجبیل، رازیانه، شمعدانی، اسطوخودوس و نرولی ترکیب می‌شود. رایحه آن تا حدودی کافور با تندی است که انرژی و تحریک بدن و ذهن را برای ارتقای وضوح ذهنی، افزایش هوشیاری و آرام کردن اعصاب برای جلوگیری از استرس و اضطراب نشان می دهد.

اسانس ریحان که در کاربردهای رایحه درمانی استفاده می شود، برای تسکین یا از بین بردن سردرد، خستگی، غم و ناراحتی های آسم و همچنین برای القای استقامت روانی ایده آل است. همچنین برای کسانی که از تمرکز ضعیف، آلرژی، احتقان سینوس یا عفونت و علائم تب رنج می برند، معروف است. علاوه بر این، رایحه ریحان شیرین به دفع حشرات و از بین بردن باکتری‌هایی که باعث بوی نامطبوع اتاق می‌شوند کمک می‌کند، بنابراین به طور موثر محیط‌های کهنه داخلی، از جمله ماشین‌ها و همچنین پارچه‌های بدبو از جمله مبلمان را از بین می‌برد. خواص گوارشی آن باعث تسکین علائم اختلالات متابولیک مانند تهوع، سکسکه، استفراغ و یبوست می شود.

اسانس ریحان که در لوازم آرایشی استفاده می‌شود، به طراوت، تغذیه و کمک به ترمیم پوست آسیب‌دیده یا ضعیف کمک می‌کند. اغلب برای متعادل کردن تولید روغن، آرام کردن جوش های آکنه، کاهش خشکی، تسکین علائم عفونت های پوستی و سایر بیماری های موضعی، و برای حمایت از انعطاف پذیری و انعطاف پذیری پوست استفاده می شود. گفته می شود با استفاده منظم رقیق شده، خاصیت لایه برداری و تقویت کنندگی از خود نشان می دهد که پوست مرده را از بین می برد و رنگ پوست را متعادل می کند تا درخشندگی طبیعی پوست را تقویت کند.

در مو، روغن ریحان شیرین برای کمک به رایحه ای سبک و با طراوت به هر شامپو یا نرم کننده معمولی و همچنین برای تحریک گردش خون، تنظیم تولید چربی پوست سر، و تسهیل رشد موهای سالم برای کاهش یا کاهش سرعت ریزش مو شناخته شده است. با آبرسانی و پاکسازی پوست سر، به طور موثر هرگونه تجمع پوست مرده، کثیفی، چربی، آلاینده های محیطی و باکتری ها را از بین می برد و در نتیجه خارش و سوزش را که مشخصه شوره سر و سایر شرایط موضعی است تسکین می دهد. روغن ریحان شیرین با نشان دادن این خواص پاک کنندگی و شفاف کنندگی به ظاهر و احساس تارهای نرم و براق کمک می کند.

اثر ضد التهابی اسانس ریحان شیرین که در پزشکی استفاده می‌شود، برای کمک به آرام کردن پوست‌هایی که دچار مشکلاتی مانند آکنه یا اگزما هستند، و برای تسکین زخم‌ها و همچنین ساییدگی‌های جزئی مشهور است. روغن ریحان شیرین وقتی رقیق می شود و به حمام گرم اضافه می شود، دردهای قاعدگی، درد مفاصل، دردهای عضلانی و اسپاسم، نقرس، نیش حشرات و خستگی را تسکین می دهد.

با خواص خلط آور، برای کاهش سرفه و همچنین سایر علائم سرماخوردگی، تب و آنفولانزا ایده آل است. این به تقویت عملکرد ایمنی کمک می کند و به نوبه خود، ناراحتی های بیماری های تنفسی مانند برونشیت و آمفیزم را تسکین می دهد. اعتقاد بر این است که این روغن به محافظت در برابر توسعه عفونت ها، تسکین سوختگی و نیش حشرات، رفع احتباس آب و تثبیت چرخه های قاعدگی نامنظم کمک می کند.

Categories : اسنشیال اویل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *